h1

Ankdammen utanför svenskfinland

februari 15, 2007

I dessa tider när det talas om att ”alla” bloggar tycker man att även den svenskspråkiga delen av bloggosfären borde börja anta rejäla mått. Fast man undrar ju. Jag tar återkommande pauser i städandet (smitning kallas det av vissa) när jag förströr mig med surfande. Via en länk från en matblogg som jag inte längre minns hur jag hamnade på hittade jag Johanna, i detta fall ett inlägg från sommaren 2005. Det kusliga är bara att Johanna redan finns bland de bloggar jag regelbundet läser, eftersom jag har hittat henne via bokhora. Det ännu mer kusliga är att jag är till 99 procent säker på att jag även har läst hos en tidigare version av samma Johanna tidigare, men tappat bort länken i samband med datorbytet. Jag får än en gång bevisat för mig att det inte bara är svenskfinland som är litet och tätt sammanlänkat.

Nu: Tillbaka till städningen. Garbage gör mig sällskap som pepp-musik.

Kommentera

