h1

reklamhumor

mars 4, 2007

Dokumentärfilmen Jesus Camp som svt visade igår kväll tycks vara ett hett bloggämnne just nu. Jag vill verkligen se den här filmen, även om jag redan nu har en föraning om vad jag kommer att tycka om den. Anlitade en torrent-sökmotor, och deras annonser blev plötsligt mer humoristiska än vad de var tänkta att vara: Looking for Jesus? Find Jesus and more at Lycos Search. No clutter, just answers. Lycos – Go Get It!

Jag gillar speciellt den här no clutter, just answers-biten… 🙂 Till min stora glädje håller filmen dessutom sakta men säkert på att ta sig in i min dator, så räkna med att jag bidrar till åsiktsstormen inom några dagar.

2 kommentarer

  1. Jag älskar det där som poppar upp i Google. ”Söker du Jesus? Nu för 1 krona på Tradera.”

    För övrigt. Min standardreklam-ad på bloggen har länge varit ”Gud älskar dig.” Och när man klickar kommer man till en sajt som förklarar, helt otippat, att Gud älskar mig och att Jesus dog för mig. Den har nu bytts ut till ”Träffa mannen i ditt liv.” Jag tror blogg.se förföljer mig…


  2. Åsa: Lysande! Fnissar fortfarande. 🙂



Kommentera

