h1

here we go again

mars 6, 2007

Jag knycker en lista nu igen, på typiskt vindlande webbvägar. Känner igen den från perfektion, men kan inte återfinna den där, alltså knycker jag den från en av dem som har knyckt den från perfektionsbloggen.

Äger du en Ipod?
Nej, håller till godo med en Creative Zen Micro.

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Jag använder aldrig flip flops, tycker att det är obekvämt med den där grejen mellan tårna. Lite som strings för fötterna. (Uäck. Nu när jag skrev det insåg jag verkligen mitt motstånd)

Vilken var den senaste filmen du såg?
Spring Lola. Grymt snyggt berättad, mycket sevärd tysk film.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
I bärbara cd-spelaren cd 15/17 av Mankells Den vita lejoninnan, i datorn The Dandy Warhols: Welcome to the Monkeyhouse.

Vad åt du till middag?
Igår: de sista resterna av lördagens hemgjorda pizza.

Kan du vissla?
Dessvärre inte.

Vem var den senaste som ringde dig?
M, som ville kolla upp lite föreningsärenden som jag ringt henne om tidigare under dagen.

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Tomt. Blankt. Nöjesfält har inte riktigt varit min grej.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Förmodligen händer det.

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
02. Fick faktiskt fundera några sekunder, hade först tänkt skriva 06, som är familjens riktnummerområde.

Hur många syskon har du?
Ett.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Oftast inte.
Äger du några band-t-shirts?
Ja, en svart med Beatles-tryck.
När flög du senast?
I gymnasiet.

Läser du för skojs skull?
Ja, även om gränsen mellan nöjesläsning, studier och jobb inte alltid är så tydlig.

Pratar du några andra språk?
Finska, engelska, lite tyska. Vissa anser dessutom att närpesiskan är ett språk avskilt från svenskan, men det får stå för dem.

Har du gråtit offentligt?
Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, jag tror inte att jag skulle vara bekväm med det.

Vad har du för väder?
Snöfall.

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Knappast omöjligt, det beror ju på vilka andra kvaliteter personen har.

Har du någonsin blivit attraherad av en oattraktiv?
Ja.

När sov du senast på golvet?
I slutet av januari, under UK. Förvisso sov jag i en utdragslåda med madrass, men för den som normalt sover 1,5 meter ovanför golvet kändes det minsann som att sova på golvet.

Äter du frukost dagligen?
Ja.

Vilken är din favoritfrukt?
Äpplen, absolut. Omöjliga att tröttna på, dessutom möjliga att odla själv om man bara har en trädgård.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
26. Det är dessutom mindre än en vecka kvar.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Vet faktiskt inte i vilken kronologi de här båda kommer, så jag nämner dem båda. Dels en person som har grava svårigheter med att respektera såväl ett ”nej” som andras integritet, dels en kvinna som låter sin man rösta för hennes del i kommande val eftersom hon inte själv känner för att sätta sig in i det.

Vad var det senaste du åt?
Sen frukost bestående av fil, smörgåsar, juice och te.

Gillar du senap?
”Gillar” är nog ett allt för starkt ord i det här fallet, men visst funkar senap, i synnerhet fransk sådan, vid rätt tillfällen.

Vad säger du till dig själv när allt blir svårt?
Det löser sig, på ett eller annat sätt. Vad är det värsta som kan hända?

Sover du på sida, mage eller rygg?
På sidan, oftast på den vänstra.

Tycker du om att krama folk?
Ja, men det beror på vem det är.

Äger du en digitalkamera?
Äger t.o.m. två.

Vilken är din favoritkaraktär i star wars?
Jag förstår mig inte på Star Wars. Har i och för sig endast sett Det mörka hotet, vilken av kännare inte anses vara the real thing.

Tycker du att du är attraktiv?
Under bättre dagar kan jag tycka det.

Vad är du allergisk mot?
Inget sådär rent medicinskt sett. I överförd betydelse: inskränkthet, svartvitt tänkande, självvald dumhet, översitteri, tvättmedelsparfym och Tomas Ledin.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Själva köttätandet inträffar inte så ofta, men ja, det händer att det ger mig dåligt samvete. Det finns ju trots allt anledningar till att jag har valt bort det mesta köttätandet.

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Enligt rådgivningspapper som jag hittat hemma hos föräldrarna skulle jag ha fått namnet Jonas om jag varit en pojke. Dock tror jag egentligen inte så starkt på att detta faktiskt skulle ha blivit mitt namn om jag faktiskt fötts som pojke några månader efter papprets ifyllande. Det rimmar lite illa med föräldrarnas uttalade önskan att undvika de allt för vanliga och modebetonade namnen.

One comment

  1. Hej och tack för påpekningen.
    Upptäckte felet med surf-sidan själv idag, men har inte tid att greja med det just nu :S

    Jag uppdaterade WP och inget blev sig likt.
    Pinsamt när man är programmeringsstudent men well, well… Tiden flyyyyger ju iväg.

    Tack än en gång!



Kommentera

