h1

cykelpremiär och årets första koltrast

mars 15, 2007

Dagens oväntade höjdpunkt: Att efter cykelinvigning våren 07, pilates och mathandlande komma hem trött i hela kroppen och höra vårens första koltrast. Där satt den, högst upp i en björk på andra sidan gatan och sjöng, sjöng, sjöng som om den var omedveten om världen omkring.

I övrigt kan jag konstatera samma sak som jag konstaterar varje vår: hur är det möjligt att man tappar så här mycket kondition på en ynka liten vinter? Är dessa mina ovilliga ben samma ben som utan problem trampade över 20 kilometer om dagen i somras? Man skulle inte kunna tro det.

2 kommentarer

  1. Mysigt! Hoppas att det blir vår nu…

    Konditionsförlust är otäckt. Fast min är väldigt välförtjänt eftersom jag knappt GÖR annat än att sitta vid datorn. Lite otäckt…


  2. Vissa andra har, med dåligt samvete, alltid förundrats över att du cyklar 20 km om dagen sommartid.



Kommentera

