h1

ankskådning i salongen

mars 17, 2007

Jag ska sova nu, egentligen, ska bara dricka upp kvällschokladen först. Har sett vad som troligen är mitt livs första mexikanska film, Amores Perros. Intressant och välgjord, gillar filmer där olika historier har en massa stora och små beröringspunkter med varandra. Före filmskådandet hann jag med både körövning (inkluderande läskig premiär för solosång i mikrofon) och FN-inspektörenÅbo Svenska Teater. ÅST var ankdammarnas ankdamm, fast inte på det där österbottniska släktträffsviset, utan mera med en air av kändisskådande. Såg ett bekant ansikte från en blogg jag har läst stundvis (Åbos finlandssvenska kretsar är tillräckligt små för att man ska kunna vara säker på att springa på fellow bloggare förr eller senare), två före detta kurskamrater samt en klasskompis från gymnasiet var i personalen, och hela raden framför oss upptogs av vad som verkade vara SFP:s åboavdelning, komplett med minst två av tre riksdagskandidater. Naturligtvis utbröt det viss munterhet i den här raden när det visar sig att i publiken närvarande Stefan Wallin nämns i en replik på scen. Och tja, ÅST:s salong var lika tjusig som alltid, men nog har jag sett bättre och mer engagerande teater i mina dagar.

One comment

  1. Va? Har jag inte redan skrivit till svar på kommentaren du gav till min blogg för några veckor sen? hmm.
    Du sku ha kommit fram o hälsa på Åst vetja! Jättekiva om nån känner igen mig från bloggen, det händer inte varje dag! Plask i ankdammen:D
    Ha en bra fortsättning på dagen! (själv läser jag på en tent..)



Kommentera

