h1

Axelnatten 07

mars 25, 2007

Jag är faktiskt lite imponerad av mig själv idag med anledning av att jag steg upp strax efter tolv, trots att jag bevistade Axelnatten igår, och trots att en timme gick och försvann i natt. Ibland överträffar jag mig själv.

Axelnatten 2007 hörde dessvärre inte till de bästa årgångarna. Synd, speciellt med tanke på att jag har sett dem göra det här så mycket bättre. Dels kände jag att man inte hade tagit ut svängarna maximalt vare sig vad gällde femtioårsjubiléet eller årets tema Kings and Queens, dels var ljudtekniken inte alldeles på topp. Men framför allt är jag besviken över att showen var så lam jämfört med de två senaste åren. Det är okej att man håller lite lägre profil före pausen, och sedan släpper lös showen efter tolvslaget, när alla tågar in utklädda enligt årets tema. Men när andra setet är igång ska både Axelbandet och publiken vara uppvärmda och redo för lite action. Igår kändes det som om vi nådde actionstadiet först under de fyra-fem sista låtarna.

Nåja. Även om det var en lång uppladdning gillade jag avslutningen. Vi fick årets verion av Roxanne, uppskattat som alltid, och före det en bigbandversion av Hard Rock Hallelujah. Jag kom hem sådär lagom euforisk efteråt – men ändå gnager det mig lite detta att Axelbandet kan vara så mycket bättre – jag vet, för jag har sett dem bättre.

Kommentera

