h1

Trilskande ord

mars 30, 2007

Fredag. Inget annat inbokat än kvällens körövning. Istället har jag planer på att fixa en del hemma. Tvätta, dammsuga, skriva lite gradu… möjligheterna är oändliga, typ.

Först och främst måste jag ta itu med färdigställandet av en text jag har lovat bidra med. Den trilskas, och jag blir lite vrång. Jag är inte van vid att orden ska trilskas på det där sättet, jag är van vid att de ska komma och att de ska säga det jag vill ha sagt. Första utkastet skrevs snabbt och kändes bra, som något jag vill jobba vidare med. Igår kväll öppnade jag worddokumentet igen för att omarbeta, och det blev inte alls bra. plötsligt vet jag inte längre vad jag vill med texten, plötsligt passar inget längre ihop. Orden vill inte, och det gör mig irriterad. Jag är bortskämd med att kunna spruta ur mig text när jag väl öppnar mitt worddokument eller sätter pennan till pappret. Och visst kan jag säkert få ord ur mig även till den här texten, men jag vill att det ska bli bra och sammanhållen text, med spänst och samband.

Kommentera

