h1

Beslutsångest

april 16, 2007

Jag ska bli med symaskin. Underbart. Materialistisk glädje över ett föremål? Snarare glädje över de stundande skaparmöjligheterna.

Och visst är det något ironiskt över det faktum att det idag är lättare att fatta beslut om vilken symaskin jag ska köpa, än om huruvida jag ska eller inte ska resa till Stockholm i maj. Jag beslutsangstar mig mer över ett veckoslut än över inköp av ett hjälpmedel som jag förhoppningsvis ska använda i många år. Eller också är det inte ironiskt alls.

5 kommentarer

  1. Fick en symaskin i somras – en underbar gåva! Är så kul att bara plocka fram när man får en idé! Och en hel del har faktiskt blivit sytt under månaderna sen den böjade bo hos mig!


  2. Åh vad roligt med egen symaskin! Vad ska du (kanske) göra i Sthlm då? 🙂

    Visst var det Anna Ternheims Shoreline, underbar låt!
    Körkortsvansinne – oja! Helst ska man ha det i handen genast på 18-års dagen, annars är man ju konstig… Vågar man dessutom köra runt med nånting så statuslöst som en vespa efter att man fyllt 17 är man definitivt en mycket underlig prick!

    /Sia – trött på att man inte får ta sig från punkt a till punkt b på snabbaste sätt längre


  3. Min symaskin fick jag för ett och ett halvt år sen. Det är så roligt att sy! Jag är kass och det slutar alltid med total frustration, men det är kul ändå. 🙂


  4. Lyxigt med symaskin! Jag har egentligen en, men den räknas nästan inte, för den funkar knappt…


  5. Sia: Om jag far till Stockholm blir det mest för att gå på stan, samt besöka ett evenemang. Dock lutar det för tillfället åt att jag inte kommer att fara.

    Helena: Javisst är det lyxigt med symaskin! Nu skulle jag helst sy hela tiden, men lider brist på vettiga projekt som det går snabbt att komma igång med.



Kommentera

