h1

tekniskt antiklimax

april 24, 2007

Planen var att jag skulle skriva något hurtfriskt och förnöjt om hur jag lyckats installera en nygammal hårddisk i min dator, och att allt avlöpt ack så väl och att jag därmed känner mig ack så tekniskt begåvad. Men därav intet, alltså. Nog fick jag hårddisken på plats, och alla sladdar och kontakter likaså, och allt såg så fint ut. Datorn startade så snällt, men sedan satte jag förnöjsamheten i halsen och ställdes inför världens antiklimax: Datorskrället vägrar inse att den begåvats med ny hårddisk. ”Ny hårddisk, vad är det? I mig? Du måste skämta.” Den är precis lika obstinat som när jag försöker koppla ihop den med mp3-spelaren.

Så det blev inget efterlängtat återseende av CSI Las Vegas. Jag fick i ren desperation titta på Angels in America istället. Förvisso kan det vara bra om jag tar mig genom den serien, eftersom jag såg de två första avsnitten redan i höstas. Men det hindrar inte att jag väldigt gärna vill kunna använda den hårddisk jag så noggrant skruvat fast i datorn.

One comment

  1. Haha! Been there, done that. Datorer är tjurskalliga varelser. 🙂



Kommentera

