h1

Upptäckter

maj 8, 2007

Ack dessa insikter som vardagslivet ständigt bjuder på. Som till exempel att:

  • Det man så felaktigt har kallat blomflugor sedan späd ålder egentligen är sorgmyggor, och att de dumma krypen frivilligt dränker sig om man ger dem en gul liten pool med badtillsatser bestående av ättika och diskmedel.
  • Bibliotekens dvd-filmer har larm. Så långt var jag med. Däremot visste jag inte att dessa larm kan återaktiveras om man spelar upp filmen via datorn. Nästa gång man kliver in på biblioteket tjuter det så vackert redan i dörröppningen, och jag får ännu mer nojor för stöldskyddslarm av den där typen. Sedan tidigare får jag obehagsrysningar av att gå genom stöldskyddsportarna, och är säker på att de ska yla trots att jag inte har med mig något jag inte ska ha med mig.
  • Man ska inte underskatta betydelsen av 15 gram fett i en liter mjölk. Köpte mjölk igår, och den ekologiska lättmjölken var tillfälligt slut. Jag greppade en liter fettfri ekomjölk istället, tänkte att det väl inte kan vara så stor skillnad, och nån gång ska man ju utmana sina fördomar. Tänk så fel man kan ha. Mjölken är suspekt blåskimrande, och den varma chokladen smakar ytterst vattenstark. Jösses. Hur lär sig folk dricka blasket, undrar hon som är uppfödd på fyraprocentig mjölk, nästan direkt från kon.
Kommentera

