h1

smart trots mosighet

maj 31, 2007

Matar mitt ego genom att göra Illustrerad vetenskaps IQ-test och landa på 130, vilket enligt nämnda sida ska vara bättre resultat än 97 % av resultatet. Det bästa av allt är att jag klarade den matematiska delen med bravur, och detta en kväll när jag känner mig trött och allmänt mosig i huvudet. Smaka på den, mattelärarna från gymnasietiden!

Mosigheten beror eventuellt på gårdagskvällens sommarfest bland andra litteraturvetare. Mycket trevlig var den, med diskussioner kring sommarens idealiserande, språkliga identiteter (THE Samtalsämne i finlandssvenska kretsar), recensions- och biblioteksjobb samt varför BBC:s version av Stolthet och fördom naturligtvis är den enda rätta (THE Samtalsämne bland kvinnliga litteraturvetare).

6 kommentarer

  1. Haha vi e lika smarta!!!
    Jag fick också 130 🙂


  2. Hur bedömde kvinnliga litteraturvetarna Keira Knightly-versionen av Stolthet och fördomar? Den fick jag nämligen i födelsedagspresent.


  3. Äsch, det där IQ-testet är inte utformad som de ska vara utformade. Ett äkta IQ-test ska överhuvudtaget inte ha någon matematik-del eller ordförståelse.

    Nya Stolthet och Fördom var så kass att jag inte ens klarade av att se klart på den. Nej, det ska vara Firth och Ehle! 🙂


  4. Min IQ är 127.


  5. Jag blev nervös efter två uppgifter på testet. brr, såna test är jobbiga. men jag skulle gärna ha vetat vad det gav för resultat. kanske jag försöker igen senare.


  6. darcy: Den samlade meningen bland de närvarande var att den nya långfilmen är mer eller mindre förkastlig. Dock är det ärtt kul att se den och dissa den för allt som är fel i den… 🙂



Kommentera

