h1

Härliga Marit!

juli 20, 2007

Igår flexade jag ut ett par timmar arbetstid och satte mig på ett tåg norrut. Koncentrerade mig noga för att inte byta tåg i Seinäjoki, utan satt kvar ända tills vi nådde Bennäs, denna för mig hittills okända ort som härbärgerat en del av mitt ursprung. Plockades upp av brodern, anlände till After Eight för att se Marit Bergman.

Och Marit Bergman överträffade alla förväntningar, det redan när hon inledde genom att låta You Can’t Help Me Now följas av Tomorrow Is Today. Hela bandet hade hon med sig, och det var alldeles underbart att se henne live. Likaså var det alldeles underbart att gå på en konsert där man kan alla låtar utom två, varav en framfördes för första gången. Marit låter snäppet bättre live än på skiva – sången funkar och hennes scenpersonlighet sitter som pricken över i. Det är de små detaljerna som skapr en härlig helhet – det faktum att Marit faktiskt dansar till My Sherona innan hon drar av Let’s Just Fall in Love, så att alla ska fatta referensen.

Det räcker inte med att hon är härlig på scen, hon verkar dessutom vara en sympatisk person också.  Surfar lite och hittar vänliga ord om gårdagskvällen i Marits blogg. Tack för det Marit, och tack för en underbar konsert!

2 kommentarer

  1. Åh, jag skulle också ha velat gå! Men kul att läsa om hur det var.


  2. […] precis varenda låt – det har aldrig hänt förr. (Marit Bergman på After Eights innergård för två somrar sedan kom nära, men hon hade trots allt två låtar som jag inte hade hört förr…) Så underbart […]



Kommentera

