h1

jag hjärtar Allison Crowe

juli 26, 2007

Senaste musikaliska förälskelse: Lisa’s Song med Allison Crowe. Jag blir alldeles salig av låten, det är så sjukt fint med pianot, likaså att höra hur låten växer och växer. Last.fm fick mig att upptäcka den, och till allas förtjusning kan man lyssna på låten i sin helhet här. Man kan också ladda ner den i mp3-format – gratis och lagligt.

Och efter att ha hängt tvätt till Lisa’s Song borde det enda rätta vara att avsluta kvällen med ännu ett avsnitt av fina Six Feet Under. Jag ska ändå vara duktig flicka och se på Friends eftersom det är hälften kortare. Längden på det här som känns som blaha-blaha i jämförelse med Six Feet Under leder förhoppningsvis till att jag lägger mig tidigare ikväll än de senaste kvällarna, och det i sin tur till att jag inte är fullt lika trött imorgon som jag har varit idag.

3 kommentarer

  1. Hejsan Ika!
    Tack för musiktipset och kommentaren på min blogg! Min svärmor Kira Näse säljer dem, på marknader, men har även en liten butik hemma i Kronoby. De är 6€ om jag inte minns fel.
    Bra sagt, annars, om Bergmans konsert, du fick ord på min upplevelse. Men det harmar mig att jag inte lyssnat mer på henne tidigare, man skulle ha haft glädje av att kunna sjunga med. Härliga låtar!
    Allt gott.
    S


  2. Den var fin! Trevligt med musik man kommer åt att lyssna på så enkelt.


  3. Vad fin låt! 🙂 Ja verkligen trevligt med enkelt tillgänglit musik.



Kommentera

