h1

sommarliv

augusti 9, 2007

Gårdagen ägnades åt utflykt till släktens sommarstuga som för närvarande är mittpunkten i ett stort byggnadskaos. Jag missade den golvlösa tillvaron och möttes istället av nylagda golvbräder. Det har lagts tak, vari min uppgift främst bestod av allmän handräckning och skötande av generatorn. Vattennivån hade återgått till den normala, därmed blev det ingen simtur i gyttjeviken. Jag borde ha varit där i förra veckan när vattnet svämmade över udden och simläget var betydligt bättre. Lagade improviserad mat i ett kök som var ännu mer primitivt än vanligt, och plockade mitt livs första kantareller på väg till bilen. Återvände hem, möttes av tre upprörda katter som är klart missnöjda över det faktum att ingen är hemma om dagarna. Sokrates serverades två portioner torrfoder, en rejäl klick fil och fri mjölktillgång. Likväl tittade han storögt på min jogurt och jamade anklagande. Föräldrarna återvänder hem ikväll, och jag har försökt anlägga en något mer nytvättad och i synnerhet kammad look inför den stundande kulturkvällen. Hejdå skogsrännande och byggjobb, hej konstens natt!

One comment

  1. =o) Sommarliv är alldeles underbart så där som omväxlig. Bara doserna inte blir för stora!



Kommentera

