h1

årets simtur

augusti 27, 2007

Hemkommen från roadtrip med brodern. Vi körde till Närpes och träffade folk vi är släkt med, på längre och närmare håll. Mycket fint. Mitt i en av de närpesiska skogarna finns ett favoritställe för simning i ett gammalt grustag. Klart vatten, bråddjupt och omgivet av höga klippväggar. Fick årets absolut häftigaste simtur ikväll eftersom ett avlägset åskväder täckte den turkosblåa himlen med stora orangefärgade moln. Allt badade i mättat orangegult ljus, och stundvis drog små regnskurar in. Läckert att simma med blicken fäst på regndropparna som träffade vattenytan. Må vara att jag egentligen föredrar salta havsbad, men ska man simma i sötvatten måste det här vara det ultimata. Synd bara att vägen är så lång att det på sin höjd blir en sådan simtur per sommar.

Lite smittad är jag av den där ”hjälp, nu är hösten här”-stämningen som råder just nu, och därför kunde jag inte göra mig fri från September’s coming soon-känslan i bakhuvudet. Det kan ha varit årets sista simtur. Om det var så var det i alla fall en storartad grande finale.

One comment

  1. Åh vad mysigt det låter, tycker t.o.m. jag som inte ens tycker om att simma.



Kommentera

