h1

Höstväder och mittinattenpyssel

augusti 31, 2007

Förra veckan for jag till stan i skor som var så nära barfota man kan komma – en tunn sula med likaså tunna läderremmar som höll fast sulan under foten. Idag: Tvätta gummistövlarna rena och rota fram yllesockorna. Det blev plötsligt så väldigt mycket höst, så plötsligt att jag har svårt att hänga med. Jag simmade ute i naturen, långt från allt vad uppvärmda bassänger heter, så sent som för fyra dagar sedan, och nu detta.

Sen kväll. Jag häckar framför laptopen sedan resten av familjen har lagt sig. Väntar ut diskmaskinens tvåtimmarsprogram och avrundar dagen genom att dricka te och ta itu med diverse småsaker som har hängt över mig ett tag, saker som kräver en liten ansträngning utöver det vanliga (slö)surfandet. Saker som skaver mot mitt medvetande så länge de är ogjorda, som pockar på min uppmärksamhet. Jag behöver inte ha en lista i pappersform att pricka av för att det ska kännas skönt att fixa undan dem.

Nu: Öppna fönstret mot den kalla nattluften innan jag går och lägger mig.

One comment

  1. Ja hjälp, när vi lämnade Sverige för en vecka sen var det sommar (mina sommarkläder ligger slarvigt slängda på sängen här), när vi kom tillbaka idag var det verkligen HÖST, fick också plocka fram stickasockorna. Brr. Och skruva upp batterien/elementen. Och nu är det väl bara att sätta sommarkläderna längst in i skåpet… Lite sorgligt, även om jag ser fram emot hösten också.



Kommentera

