h1

Ny teförtjusning

september 19, 2007

Hösten är den rätta tiden för en ny dykning ner i tehavet. Efter sommarens ganska slentrianmässiga tedrickande är det dags att se över förrådet, fundera över vilka sorter man borde prioritera att dricka bort, och vilka sorter man vill komplettera förrådet med. I våras hade jag belagt mig med köpförbud när det gällde te, fast sedan tappade jag greppet i början av sommaren, och nu har jag inte orkat ta tag i projekt ”minska tesamlingen” igen. Jag ska. Nån gång. Ett naturligt bortfall inträffade faktiskt häromveckan, då jag använde sista påsen Clippers gröna med citrus och echinacea. Med tiden kommer dock ordningen att bli återställd, eftersom teet är så gott att jag inte vill vara utan det någon längre tid. Dess tomma plats har jag dock redan ersatt med ett impulsköp som visade sig bli en ny favorit: Clippers vita med pepparmint. Ekologiskt, rättvisemärkt, och märkligt beroendeframkallande. Lite annorlunda än random mintte, mycket milt, mjukt och liksom… omhändertagande. Även om mina fingrar omsluter temuggen vet jag inte riktigt vem som omfamnar vem.

(Och efter lite surfande på Clippers hemsida håller jag tummarna för att återförsäljarna häromkring tar in vitt med kanelsmak, grönt eller vitt med citronsmak. Nej, jag får inte mutor från Clipper, men deras teer är goda, etiskt tilltalande och snyggt förpackade. Klart man blir såld!)

One comment

  1. Vad mysigt med teomfamning. Oavsett vilken väg det är.



Kommentera

