h1

skaparkris?

oktober 1, 2007

Jag undrar lite vad som har hänt med mitt skapande eftersom både Photoshop och Word håller på att petas ut från startmenyns lista över de åtta mest använda programmen. Tröstar mig med att jag hade en ahaupplevelse med virkprojektet igår på tåget, virkade min första stolpe och blev så fascinerad över resultatet.

Och förresten vet jag nu inte om Word i mitt fall har varit ett så himla kreativt verktyg, skriver jag inte egentligen mest jobb- och studierealterade saker med hjälp av word? Är jag inte i allmänhet er textmässigt kreativ på annat håll, i bloggar och handskrivna dagböcker?

3 kommentarer

  1. Jag har ju svårt att förstå varför så många av slentrian fortsätter att använda Microsoft Windows som operativsystem. Det gör en ny dator ca 20% dyrare än vad den borde vara, och ingen kan ju påstå att det är ett säkert system. Välj hellre ett fritt system, baserat på öppen källkod, flera av dem är numera mera användarvänliga än MSW, t ex http://www.ubuntu.com/


  2. Kurt: Jag har faktiskt lovat mig själv att aldrig släppa Windows Vista in i min dator, så förr eller senare blir jag ju tvungen att övergå till ubuntu eller liknande.


  3. En av många fördelar är ju att man faktiskt kan prova och testa utan att behöva bestämma sig. Och många verkar göra just det, liksom glida över till Linux. Efterhand upptäcker de att de alltmera sällan bootar windows, och till sist kastar ut det. Undantaget är väl främst riktiga spelfantaster, som har svårt att överge sin låtsasvärld!



Kommentera

