h1

försök med hjältar och vänner

oktober 3, 2007

Var hemma i Österbotten förra helgen. Skulle ha med mig nya avsnitt CSI, eftersom jag såg det sista av andra säsongen förra veckan, och eftersom brodern har ett litet lager. Sedan kommer jag tillbaka på söndag kväll, öppnar dvd-fodralet och finner det tomt. Kan inte annat än misstänka att det här är broderns sätt att få mig att se på Heroes, efter att han en hel helg har förundrat sig över hur jag inte kan fastna för det, trots att jag har sett två avsnitt.

Nu har jag faktiskt sett ytterligare två avsnitt, och tja, det tar sig. Det är tittbart, helt enkelt, även om jag fortfarande tycker att narkomankonstnärens målningar av framtiden är det bästa med hela serien – de är ju så himla snygga! Ni vet den där med paret som kysser varandra under ett paraply? Inte? Ni måste se på Heroes.

Vänner är en annan serie som alla utom jag verkar fatta och gilla. Jag har fortfarande inte tagit mig genom första säsongen, men gör lite tappra insatser emellanåt, då folk med insikter i serien bestämt hävdar att den blir bättre med tiden. Alldeles nyss såg jag faktiskt ett avsnitt som var riktigt bra, som fick mig engagerad och berörd. The One With the Poker, där Rachel och Ross spelar poker som om livet hängde på det, iklädda likadana skjortor. Och jag bara undrar, kommer jag i nästa avsnitt få se hur Rachel inser att hon har känslor för Ross? Borde det inte vara just den här insikten som kommer till henne efter det där pokerspelandet?
Dock ett minus för att Ross eventuellt kan misstänkas för att ha låtit henne vinna. Vi gillar inte sånt, Ross, Rachel kan säkert vinna på egen hand, bara så du vet!

One comment

  1. Jag har också sett två avsnitt av Heroes, och jag är inte charmad. Inte alls. Däremot är jag en pinsamt stor friends-nörd, den är ju så hemtrevlig! Måste erkänna att vi har sett igenom hela serien ett par gånger, och relaterar små komiska saker till serien (”haha, det är är ju precis som när Ross och…”). Och börjar skratta innan skämten kommer, för vi vet vad som komma skall, så det är lika bra att börja skratta i tid.



Kommentera

