h1

Det pyser. IGEN.

november 8, 2007

Vad som bortom alla tvivel är höstens fjärde punktering får mig att bli lite uppgiven. Jag är trött, det är mörkt, kallt och dimfuktigt ute, och jag måste fixa ännu en punktering. (Dessutom har jag ytterligare en pyspunka poå bakhjulet som jag har skjutit upp in absurdum eftersom man i princip kan leva med den, bara man inte lämnar hemmet utan den livsnädvändiga cykelpumpen som kan ge ett tillskott av luft sisådär varannan timme.)

Jag kräver härmed: Spöstraff åt alla idioter som inte kan hålla i sina ölflaskor, som inte kan hålla sig från att sparka sönder busskurer och som över huvud taget sprider krossat glas på allmän plats. Rätt ska vara rätt, om jag kan få böter för att cykla utan belysning måste man ju kunna bestraffa dem som förpestar min, hundarnas, barfotavadrarnas och småbarnens tillvaro genom att praktiskt taget strö skärvor omkring sig.

Andra bloggar om: ,

5 kommentarer

  1. Det låter som om det finns kvar något vasst i däcket, som hela tiden ger nya punkteringar? Det kan vara lite tungt med kraftiga MTB däck, men man får ALDRIG punktering, man behöver inte ens väja för glas!


  2. Jag har försökt både skaka ur ytterdäcket och känna efter med fingrarna, men hittade ingenting. Punktering nummer tre är dock bakdäckets pyspunka, så åtminstone den har uppstått ”på egen hand”.


  3. Fjärde?! Åh, så jobbigt. Inte alls kul att laga cyklar.


  4. Aj då, det lät inte kul 😦 Det ligger en hel del glas på marken här i stan också, speciellt eftersom vi bor i den delen av stan där det finns många studenter… Men jag har klarat mig hittills… Men det är INTE kul med glas på cykelvägarna… Och INTE kul att behöva tvärbromsa/väja titt som tätt för att man upptäckt några skärvor…


  5. This is why jag inte cyklar. Det och det faktum att jag hatar att cykla, då.



Kommentera

