h1

första iLike-fyndet

december 12, 2007

Jag hade ju på känn att det kunde löna sig att bli kvar som användare på iLike även efter avslutad kursuppgift. Och: Vad var det jag sa! Har nu upptäckt min första iLike-artist – alltså en artist som det är ytterst osannolikt att jag skulle ha hittat utan hjälp från iLike. (En motsvarande last.fm-artist vi minns är finfina Allison Crowe, vars jullåtar jag planerar att ladda ner – lagligt, märk väl! – å det snaraste.)

Så tack, iLike för att ni introducerade Ingrid Michaelson för mig. Nu när jag har lyssnat lite förstår jag varför hon tillhör topp fem-listan över Fastest spreading songs den här veckan. Jag är helt såld på den här singer-songwritern vars röst påminner så mycket om svenska Hello Saferide.

Hur många av mina läsare använder en av dessa musiktjänster, eller en motsvarighet? Vilka artister har ni upptäckt med hjälp av dem?

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer

  1. Jag använder ju last.fm som du vet och jag har hittat massor därigenom! Nu senast Amon Tobin, som är mysig om man gillar experimentellt mysblippblopp med intressanta samplingar. 🙂 Jag har hittat de flesta nya artister jag börjat tycka om under de senaste åren via last.fm!


  2. Jag avänder Last.fm. Jag har hittat Jackson C Frank, Art Blakey, Midlake, Buddy Guy, Fairport convention, Dimitr Schostakovich för att bara nämna några… kul att se att Last.fm sprider sig till Sverige också 🙂



Kommentera

