h1

blogger och blogspot än en gång

december 16, 2007

Följetongen går vidare. Sedan någon dag kan man numera kommentera (åtminstone på blogger) genom att använda sitt wordpress-id. Ja tack, säger jag. Det är ett litet steg på vägen, men lite underlättar det ju min internetvardag. (Vi kan ta den där om i-landsproblemen en annan dag, okej?)

Det går alltså snabbare att skriva kommentarer, och jag slipper kämpa med att memorera html-kod. Men: Vad gör jag om jag inte vill identifieras med mitt wordpress-användarnamn, utan med min egen signatur och en länk till min blogg? Kan man fixa det på något sätt? Och även om man kan fixa det antar jag att man inte kan fixa det faktum att jag när jag kommenterar litteraturbloggar mycket hellre skulle hänvisa till konsonantmylla.

Så google, jag tycker fortfarande att era bloggtjänster suger. Om ni inte tar er i akt kommer ni snart att sluta på samma lågvattennivå som msn spaces, som sannerligen verkar gå in för att göra livet för bloggläsarna så surt som möjligt. (Om någon vill veta varför jag tycker så illa om msn spaces kan jag ge er en mycket lång utläggning.)

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer

  1. Bra poäng. Jag vill inte heller att mitt wordpressanvändarnamn ska synas någonstans, av olika orsaker.

    På Johans blogg (De heligas samfund) tipsar Z om att man kan skaffa sig ett OpenID-konto (på https://www.myopenid.com/), det kanske vore nåt att satsa på, har inte testat…

    Men ändå – en massa onödigt krångel liksom. Varför förändra när det funkade bra som det var förut när vi kunde kommentera och bli länkade utan problem??


  2. Jag har också hört om OpenID-grejen. Att det ska funka med blogspot så man får den länk man vill. Men det är samma sak igen här – varför skulle varenda bloggande individ som inte har blogger orka skaffa något sådant? Och det lustigaste av allt är väl att Google inte ens har informerat sina användare om skiten. Jag hade inte hört ett knyst om det före jag upptäckte det själv!


  3. hejsan. jag är inte så haj på internetjox så jag kan ha missförstått dig helt. men när jag kikar på min blogg så kan man klicka i anonym o sen skriva ett namn o en hemsida. men det kanske inte är så du vill ha det alls eller??



Kommentera

