h1

fynd från bilddagboken

januari 21, 2008

För att det var länge sedan sist, och för att jag är trött i huvudet efter dagens jobb.

Skulle du hellre…

1. pierca tungan eller näsan? : Näsan, fast egentligen tror jag att jag har passerat det stadiet för rätt länge sedan.
2. vara seriös eller rolig? : Jag tror att all riktigt bra humor innehåller minst en gnutta seriositet. Och i övrigt beror mitt svar på frågan väldigt mycket på sammanhang och sinnesstämning.
3. dricka röd eller grön mjölk? : Beror lite på nyanserna, men röd mjölk får mig att tänka på den blodblandade mjölk som är resultatet av spentramp…
4. brinna upp eller drunkna? : Drunkna låter behagligare.
5. umgås med dina fiender eller föräldrar? : Med mina föräldrar naturligtvis.

Svara ärligt…

1. är du kär? : Nej, det är nog fel ord att använda, även om jag innehar svart bälte i förnekelse av dylika känslor in i det sista.
2. sol eller måne? : Den här är svår. Å ena sidan mår jag inte bra av solens frånvaro, men å andra sidan ger för mycket sol mig brännskador. Och månen är egentligen vackrare – men solen är den jag har svårast att leva utan.
3. vinter eller höst? : Höst.
4. vänster eller höger? : Högerhänt, röstar vänsterut.
5. soligt eller regn? : Kan väl inte säga annat än sol efter den senaste tidens evinnerliga regn.
6. vaniljglass eller chokladglass? : chokladglass, om man äter glass för glassens skull och inte som tillbehör.

Om dig själv…

1. Hur mycket är klockan just nu? : 19:28
2. Fullständigt namn? : Hör nog inte hemma i det här sammanhanget
3. var vill du bo?: I en etta. Egen. Utan ständigt varierande människor att dela kök och badrum med.
4. hur många barn vill du ha? : Typ tre?
5. Rullar du spagettin eller skär du dem? : Rullar mer än jag skär
6. har du ätit sushi? : Nej, men är lite nyfiken på vegetarisk sådan.
7. favoritglass? : Glassbilens vaniljglass med kinuskisås och pecannötter står fortfarande högt i kurs.
8. hur många olika flingor har du i köksskåpet? : risflingor och fyrkornsflingor. Samt en liten aning överbliven müsli.
9. Humör? : Trött.

Har du de senaste 24 timmarna…

1. Sjungit? : Jadå. När har det senast gått 24 timmar utan att jag har sjungit?
2. blivit kramad? : Nej
3. känt dig fånig? : – Inte överdrivet.
4. saknat någon? : Inte uttalat.
5. dansat galet? : Nej
6. klippt håret? : Nej
7. ljugit? : inte medvetet

Grejer…

1. har du blivit jagad av polisen? : Nej, bara i diverse märkliga drömmar.
2. har du en hund? : Nej, har aldrig haft.
3. sover du helst ensam eller med någon? : Jag föreställer mig att jag hellre skulle sova med någon.


Flytta bilden
 

5 kommentarer

  1. Hihi, i min värld betyder röd eller grön mjölk standard eller mellanmjölk efter Arlas förpackningar. Din tolkning var roligare. 😀


  2. Love: Min misstolkning var faktiskt helt oavsiktlig – här i Finland pratar man inte om mjölk i termer av rött eller grönt när det handlar om fettprocenten. Det är först när du säger det som jag anar att jag någon gång har sett att mjölkpaketen i Sverige inte följer samma färgsystem som våra. 🙂


  3. Haha, om dig, vad är klockan. Lyckat av konstruktören… I övrigt blev jag glass-snål.


  4. På tal om färgen på mjölk… I norra Sverige ser det också annorlunda ut – den fetaste mjölken är grön (3%?), den ”vanliga” röd (1,5%), den med 1% (?) fett är gul och den nästan fettfria är ljusblå… 🙂 Den enda som finns som ekologisk är den röda, så den kör vi med.

    Fast hemhemma i ÖSterbotten brukar vi faktiskt prata om ”röd mjölk” och då menar vi den fetaste mjölken, som hos oss (=mamma och pappa) enbart används till att koka risgrynsgröt på.


  5. My: Hemma hos familjen klassificerar man inte mjölken, och ingen vet vad en liter mjölk kostar. Allt som finns i mjölkväg är förstås obehandlad helmjölk, utom de perioder när vi har råmjölk – fast den använd ju till helt andra saker. Det var faktiskt först i våras som jag lärde mig att jag verkligen INTE tycker om fettfri mjölk, så ”efter” är jag när det gäller att ha koll på olika mjölksorter. 🙂



Kommentera

