h1

En bland många Charlies…

januari 23, 2008

Gör en snabbkoll av Benettons reautbud i väntan på buss hem från stan, och kan inte låta bli att lägga märke till att låten de spelar är väldigt fin. Försöker memorera något konkret i texten för att kunna googla den när jag kommer hem, men naturligtvis rasar det mesta ur huvudet innan jag når datorn. (note to self: Man minns aldrig hur den där låten lät, hur texten till den gick eller för den delen hur det där snygga mönstret man skulle kunna stjäla och göra eget tröjtryck av såg ut. Man bara tror att man kommer att minnas just den här grejen.)

Så vad gör jag?
Ett tappert försök: Googlar det enda jag med säkerhet minns: Charlie Chaplin, med tillägget lyrics. Resultatet är som höstacken med sin eftertraktade nål. Det tar mig till resultatsida 18 innan jag träffar mitt i prick, och då känns det hela nästan pinsamt: Det är Katie Meluas låt Mary Pickford från nya skivan Pictures. Jamen, inte underligt då att rösten lät så trevligt bekant.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer

  1. Jo, butikerna brukar ju ha sådan där hissmusik i bakgrunden.


  2. Man kan ju också fråga ifall det är någon speciell skiva de spelar…



Kommentera

