h1

Ansökan vs soppa: 1-0

februari 7, 2008

Arbetsansökan skickad, och just nu känns det ungefär som när man efter en veckas uppsatsångest en sen kväll sitter och pressar ur sig det sista och till sist tycker att inget spelar någon roll, och att man bara vill bli av med eländet. Bara det att det spelar roll, och jag tror att den här ansökan kan ge lika mycket dagen-efter-ångest som vilken uppsats som helst. Ni vet: Åh nej… varför skrev jag ? Och hur kunde jag missa att ta upp det?

Hur som haver konstaterade jag nyss att det inte blir något av mina ambitiösa planer på att koka soppa ikväll. Det blir antingen färdigmat eller tärande på förrådet hemgjord färdigmat i frysen som jobblunch imorgon. Lutar åt linslasagne som motvikt till dagens lunch som var så proteinbefriad att jag var tvungen att äta en halv påse jordnöts- och russinblandning omedelbart efteråt. Ytterligare ett bevis på att det inte är alldeles omotiverat att jag blir aningen nervös när jag ska äta vegetarisk mat tillagad i för mig obekant storkök.

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

