h1

fast i träsket

februari 27, 2008

Jag fattade inte det här med youtubes träskstatus innan jag intet ont anande började titta på nostalgiklipp.

Man börjar så försiktigt med att njuta av introt till Skymningssagor, och sedan kastar man sig vidare i de besläktade klippen.
Tänk att Frida Hallgren var med i Bullens Klassliv! Tänk att Klasse Möllberg verkligen var sådär irriterande att titta på! Och hur i all världen kan det komma sig att sommarlovsprogrammen från 1990-talets tre färsta år verkar så obekanta? Jag menar, jag har ju sannolikt sett dem, och Volrammos kommer jag till och med ihåg att jag både har sett och skrivit brev om (jag minns till och med ramberättelsen), men när jag ser introt till respektive sommarlovsprogram är det bara tomt i huvudet. Hallå, hjärnan! Varför fastnade inte det här när introt till såväl Skymningssagor som Stefan Mählqvists regnbågssoffa i Boktipset (ett program jag egentligen trodde mig vara för ung för att minnas) för evigt är inpräntade i mitt minne?

Är det därför jag studerar litteraturvetenskap?

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer

  1. Ja, youtube är en riktig guldgruva, jag älskar hela funktionen med internet, att allt är allmängods numera! Saker som definitivt hade glömts bort dras fram i ljuset igen. I like!


  2. Jag älskar Youtube! Det sägs att alla videoklipp kommer att göra så att hela internet kraschar. Låt det krascha! Mer videoklipp åt folket!


  3. Ja, Stefan Mählqvist är definitivt mer njutbar som proggig boktipsare än som lärare. 🙂 Klassliv var ju helt underbar att återse. Vilken dramatik! Vilka intriger. Det finns något vackert, oskyldigt och lite sorgligt i att de elaka killarna på åttiotalet puffade in tjejerna i ett skåp, att det liksom är så elakt det kan bli.



Kommentera

