h1

They say it’s your birthday…

mars 10, 2008

Stundande födelsedag, söndagsångest (som i mitt fall om den infinner sig alltid kommer i den stund när jag ska sova för att orka ta itu med den kommande veckan) och extratidig måndagsväckning i kombination med en del saker att grubbla över om natten är ingen vidare kombination. Tio över fyra startar jag datorn för att skriva ett ursäktande mail och ställa in mötet fem timmar senare. Strax före fem lyckas jag mirakulöst somna, och stapplar några timmar senare tämligen groggy ur sängen. Det är länge sedan jag hade så här svårt att sova, och jag skyller det delvis på födelsedagen – för det är något ångestfyllt över att passera den där årliga milstolpen och inse att förhoppningarna man hade för ett år sedan fortfarande inte har slagit in.

Men trots allt kom det trevlig post, och jag lyssnade på Beatles när jag kom hem. Vilket i och för sig är en klen tröst, när jag vet att vad som bäst mildrar mitt födelsedagsobehag är att ta tåget norrut och intensivumgås med familj och nära vänner.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer

  1. åh födelsedagar ska ju vara bra dagar. Hoppas att din överraskar med sin braighet!


  2. Grattis i efterskott! Jag hoppas också att dagens braighet överraskade! Jag tycker man kan strunta i att se födelsedagar som milstolpar (milstolpar kan vara krisartade) och se dem som dagar då allt har en liten guldkant och vardagen är lite… eh, guldigare.



Kommentera

