h1

För många samtida dödsfall

mars 17, 2008

Jag känner mig lite som Ebba i underbara Ebba och Didrik, hon som utropar Det är så hemskt med alla som dör hela tiden! när hon suttit med morgontidningens familjesidor framför sig.

För ett av trafiokoffren jag läste om i helgens tidning visade sig ha en koppling till en person i min omgivning, någon jag träffade i morse. Denna någon berättade även att en tidigare kollega till mig har avlidit i helgen. Efter jobbet kommer jag hem och startar datorn, chattar med brodern och får veta att en av grannarna hemma har dött.

Helt irrationellt känner jag att nu får det räcka, innan de här dödsfallen letar sig in i min närmaste krets, innan de börjar handla om min vardag och mina närmaste.

Andra bloggar om: ,

Kommentera

