h1

Pilates som balsam på såren

mars 27, 2008

Ett piltatespass är uppenbarligen exakt vad man behöver efter en mardrömsdag på jobbet. Ungarna drev mig till sammanbrott idag, och jag var fortfarande upprörd, uppgiven och rödgråten när jag lämnade omklädningsrummet.

För att sedan under de första övningarna känna friden lägga sig som mjuk bomull omkring mig. Allt är koncentration, andning och muskler, och jag är omgiven av vuxna människor som jag i det här sammanhanget litar på helt och fullt trots att jag egentligen inte känner dem värst bra.

Ända sedan i somras har jag ju vetat att min kropp och framför allt min rygg vill ha regelbundna doser pilatesträning för att må bra, likaså har jag flera gånger tidigare upplevt hur avstressande det är att under en timmes tid koncentrera sig enbart poå hur man andas och rör sin kropp. Fast såhär omedelbart avslappnande och välgörande för själen har det nog aldrig varit tidigare.

Andra bloggar om:

2 kommentarer

  1. Aaaah, började nästan en pilates-kurs en gång, men så blev jag gravid med Felicia. 🙂 Känner mig fortfarande frestad, och bara jag får tid och energi så SKA jag gå på Pilates! Känner att det absolut kunde vara min grej (det lilla jag sett på tv och hört om). Du gör dessutom bra reklam för det! 😀


  2. Mina sympatier! Barn kan vara förfärliga. Pilates kanske vore något för denna utbrända person på väg tillbaka till arbetslivet?



Kommentera

