h1

Rastlöshet

april 6, 2008

Det kryper i kroppen idag, tillvaron kliar. Jag är mentalt på väg någonstans även om kroppen befinner sig i invanda miljöer. En insikt om ett möjligt beslut som kändes så lätt att bära för några dagar sedan växer sig till ett ständigt ökande grubblande. Jag har separationsångest innan jag ens måste fatta beslut, och jag drar mig för att berätta om mina funderingar för dem som står mig nära och skulle beröras mest. Det är enklare att beröra de eventuella förändringarna tillsammans med människor som inte står lika nära, och som inte har lika mycket att vinna eller förlora.
Tyngden i att inse sin makt att förändra sina omständigheter. Tyngden i att vara medveten om sitt val, oavsett vad man väljer.

One comment

  1. Ingen aning om vad du talar om, men känslan verkar bekant. Arbetsam känsla. Lycka till med krypandet och kliandet och grubblandet!



Kommentera

