h1

kvällsjobbad, yay!

juni 13, 2008

En halvtimme till midnatt och man kan fortfarande se solen. Cyklar hem från jobbet efter mitt första kvällspass, har bevakat lokal rockfestival och är sådär hög på att ha skrivit mina texter sent och fått dem färdiga och allt ser bra ut och har gått mycket bättre än jag befarade… Trött men energisk och väldigt mycket uppåt.
Måste inte det här vara det ultimata sättet att ha kvällstur? Loppisrunda från förmiddagen, eftersom man börjar sent, sedan jobb med aktuella saker som ska in i morgondagens tidning. Ingen dötid, inget segande med oispirerande text som ska skrivas för framtiden.

Jag har än en gång bevisat för mig själv att jag jobbar bäst och effektivast den där sista timmen före deadline. (Och ja, säkert spelar det också in att det är den där tiden på året när det är ljust dygnet runt och jag är ljusmättad, stark och glad och nästintill oövervinnerlig. Dagsljus, gotta love it.)

Andra bloggar om: , ,

One comment

  1. Bara för att få ett perspektiv på tillvaron kanske du samtidigt borde läsa Hamsuns ”sult”?



Kommentera

