h1

Tick tack

augusti 2, 2008

Tid är relativt. Jobbade till tio igår kväll, och från nio i morse. Har inte jobbat fler timmar än vanligt men det känns väldigt mycket som om jag har jobbat väldigt mycket mer än vanligt de senaste två dagarna.

Och tid i relation till annat… Det försiggår rättegångar mot de människor som misstänks ha varit inblandade i terrordådet i London sommaren 2005, och det slår mig när jag ser tv-nyheterna att jag minns så märkligt lite av bombdåden, i synnerhet med tanke på att en bomb briserade i mitt eget liv den där sommaren. Ändå minns jag inte datumet för någondera. Men efterverkningarna, minnet av dem, de kan glimta till så utan förvarning ibland. Senast ikväll slås jag av hur det i två sekunder känns så avigt att få andrahandsinformation om något jag borde ha fått veta på ett annat sätt. Om klockan varit tre år mindre.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentera

