h1

kvällspyssel

augusti 5, 2008

(Den är lite fjortis, men hallå – jag skriver så mycket förnuftigt dagarna i ända på betald arbetstid.)

OM DIG SJÄLV:

namn: Erika
födelsedatum: 10 mars
stjärntecken: Fiskarna
stad du bor i: Vasa
glasögon/linser: Nej, men jag borde antagligen ha.
tandställning: Har aldrig haft, men ville ha när jag var liten, för det såg så häftigt ut. (Tyckte också att fräknar och glasögon var superhäftigt.)
sjukdomar: Ingenting kroniskt, såvida inte skoliosen har kommit tillbaka.
husdjur: Inga egna, men tre katter hos föräldrarna.
syskon: Bror
vem är din modeikon? Modeikon, vad ska man med en sån till? Jag klarar av att klä på mig själv.

DIN KROPP:

hur lång är du: 176 cm, lite drygt.
hur mycket väger du: Har ingen våg, så jag vet inte. En jeansstorlek mindre än för ett år sedan.
vilken skostorlek har du: 41
är du nöjd med din kropp: Tillräckligt.
skulle du kunna plastikoperera dig: Nej.
sak du tycker är fulast med dig: Jag brukar inte tänka fullt så negativt om mig själv. Tänker hellre på vad som är snyggast eller eventuellt inte fullt så snyggt. Men ett rangordnande av kroppsdelar enligt principen ful – fulare – fulast, vad ska det vara bra för?
vilken ögonfärg har du: Gråblå.
vilken hårfärg har du: Rödbrun, mera brun än röd numera.
har du lång överkropp: Jämfört med de flesta andra kvinnor – säkert. I förhållande till resten av min kropp – knappast.
har du långa armar: Tillräckligt.
har du långa naglar: Med jämna mellanrum. Det är så tråkigt att klippa dem…
har du en finne just nu: Det finns alltid någon någonstans, om inte annat så på ryggen.

DINA KÄNSLOR, TANKAR OCH HUMÖR:

hur är du i ditt humör nu: Trött men nöjd.
vad tänker du på just nu: Att jag vill hinna läsa en stund innan jag somnar.
saknar du någon just nu: Nja, inte specifikt.
gillar du någon: Jodå, än har jag inte förlorat hoppet om mänskligheten.
är du kär: Nej.
är någon kär i dig: Inte vad jag vet.
älskar du någon: Ja, platoniskt.
hatar du någon: Nej, det kan jag inte säga.
hur är du om du är hungrig: Yr, lättirriterad, får svårt med koncentration och koordination.
hur är du om du är trött: Beror på om jag är nyvaken eller vaken för sent. På morgnarna är jag lite svårkontaktbar, långsam, fumlig och överkänslig. På kvällarna är jag mera rofyllt trött.
om du sovit i tre timmar: Tre timmar nattsömn? Får svårt med kroppstemperaturen – har antingen för varmt eller för kallt. Konstant hungrig. ”Sandig” i ögonen.

DINA ÖNSKNINGAR:

du skulle egentligen vilja heta: Jag har inga issues med mitt namn längre. Skulle dock gärna ha haft ett tredje förnamn.
du skulle egentligen vilja bo i: En trähuslägenhet med trägolv och kakelugn och plats för tvättmaskin i badrummet.
din högsta önskan är: Jag vet inte vilken som är rankad högst. Något svårspecificerat om en rättvis framtid för jorden och dess invånare?
du skulle vilja ha: Deltidsjobb med skrivmöjligheter efter augusti.

DITT RUM:

vilken färg är det i ditt rum: I mitt sov- och allrum: cremefärgade tapeter och en fondvägg i ljust lila. Ommålning nära förestående, till all lycka. I köket vitt, i badrummet gråvitt.
har du en tv i ditt rum: Nej.
har du en dator i ditt rum: Ja.
har du en säng i ditt rum: Ja, brorsans avlagda med avskavda bilklistermärken.
vilken färg är ditt påslakan: Ljust gulgrönt, mörkbrunt och mörkt orange.
har du kläder på ditt golv: Faktiskt inte.
har du tidningar på ditt golv: Japp, flera stycken.
har du något annat på ditt golv: Jodå, det är mycket det. Telefonladdare, böcker, ett paket näsdukar, väskor…

Kommentera

