h1

personlighetstestad

augusti 6, 2008

Låter någon annan tala om för mig vem jag är (likt en massa annat folk tycks göra just nu).

Din personlighetstyp:

Logiskt sinnade, kreativa tänkare. Kan bli mycket entusiastiska över teorier och idéer. Strävar ofta att bringa klarhet i teoretiska frågor. Värderar kunskap, logik och kompetens mycket högt. Tystlåtna och reserverade. Svåra att komma inpå livet. Individualister. Ointresserade av ledarskap och makt. Deras analytiska förmåga gör det lätt för dem att upptäcka samband som andra inte ser. Fungerar bäst när de uppmuntras att använda sin fantasi och förmåga till kritiskt tänkande.

Kärriärer som skulle kunna passa dig:

Fysiker, kemister, biologer, fotografer, strateger, matematiker, universitetslärare, programmerare, animatörer, tekniska skribenter, ingenjörer, jurister, brottsplatsutredare, skribenter, artister, psykologer, systemvetare, utredare, besiktningsmän, lantmätare.

Ja och nej. Jag känner igen mig i det här med logik och kreativitet, entusiasmen, ointresset för ledarskap, och det här med att fungera bäst när man får använda fantasi och förmågan till kritiskt tänkande. Och visst är det intressant att testet rekommenderar en karriär inom just det område där jag trivs som bäst just nu. Men reserverad? Och tystlåten? Skulle inte tro det.

Andra bloggar om:

One comment

  1. hej ika! tack för att du bidrog med lite ”case” i mina psykologifunderingar.

    personlighetstest nästa!



Kommentera

