h1

Telefonförsäljarna tar fram monstret i mig

augusti 13, 2008

Seg i huvudet idag – kanske för att det var så mycket tapetskrapande igår, eller för att molnen hänger tungt över husen. Blir uppringd av ettrig – men svenskspråkig – telefonförsäljare när jag är ute på jobbärende. Avspisar honom med att jag har annat för mig. Samma nummer återkommer ett par timmar senare, när jag i mitt sega tillstånd äntligen har lyckats få till lite flyt på jobbet. Jag vill inte INTE inte tjafsa med honom. Inte. Orkar inte. Så jag trycker bort samtalet, och sparar telefonnumret under namnet ”NEJ!”, för att aldrig mera någonsin behöva prata med honom.

Sådär är det idag. Sådär är det egentligen varje gång en av de där nissarna ringer, fast lite värre idag på grund av omständigheterna. Och just den här vet jag att jag pratade med i våras och noga förklarade för att jag inte har några pengar att investera, tack så mycket. Nu har ju sommaren gått och killarna på det där bolaget tror tydligen att jag blivit rik som ett troll och mera mottaglig för deras tjänster.

Fortfarande inte, nej.

Jag VET att man inte ska vara elak mot folk bara för att de är telefonförsäljare, men SNÄLLA, kan jag inte få svära åt dem nästa gång? Skrika? Säga något riktigt fult för att bli av med den frustration och irritation de ger mig? Kan jag inte få bli den där kunden som ger dem anledning att starta en egen NIX-lista – över folk man under inga omständigheter vill telefonförsälja något åt – utan eget dåligt samvete.

(Nu är jag så arg att jag önskar att någon ur det där skrået skulle ringa upp mig så att jag skulle få ta ut min frustration på stackaren.)

Andra bloggar om:

2 kommentarer

  1. Ska vi hålla tummarna för att nån intet ont anande stackare ska ringa dig, eller har ilskan kanske lagt sig..? 😉 Men det är ingen som försökt sälja herrkalsonger till dig då? Det har hänt mig, och damen lät väldigt förvånad (nästan bekymrad) när jag sa att jag inte har så mycket användning för herrkalsonger…


  2. Mia: Jodå, visst har även jag utsatts för kalsongförsäljare per telefon! Det är nog ett par, tre år sedan, och jag häpnade efteråt över varför de ringer till någon av kvinnligt kön och försöker sälja kalsonger. Jamen, sa en bekant, det är för att kvinnor så ofta köper kalsonger åt sina män. Och härav kommer ett av de grundkrav jag ställer på män jag skulle kunna överväga att leva med: Han måste kunna köpa sina egna kalsonger.



Kommentera

