h1

Tre bra mitt i spacklandet

augusti 15, 2008

Har varit ledig idag, eftersom jag i misstag jobbade en dag för mycket för ett tag sedan. För min arbetsgivares del var det bra att jag jobbade den där dagen när jag inte borde ha jobbat enligt listan, eftersom jag uträttade mycket som ingen annan hade kunnat uträtta den dagen. Mera dylikt än vad jag sannolikt hade gjort på jobbet i dag. Och för min del har det visat sig vara bättre att vara ledig idag än den där måndagen i juli, i alla fall sett ur effektivitetssynvinkel. Har nämligen ägnat dagen åt att lyssna på Marian Keyes’ Är det någon där? medan jag spacklat alla de fyra väggar som ska målas. Imorgon ska vi slipa, och efter det tror jag att kaoset börjar vända. Sedan kan man dammsuga bort damm, tapet- och murbruksrester, maskera värmeledningsrör och lister och ta fram färg och roller.

Topp tre glädjeämnen i dag:

  1. En liten dotter blev det av Malins beijemage i morse. Jag blev nästan fånigt leende när jag läste meddelandet, och livet kändes plötsligt sådär stort.
  2. Mera roligt per telefon: Hon som ska flytta in i min Åbolägenhet så fort jag har tömt den på ägodelar vill köpa mina avlagda möbler. Inte nog med att jag som planerat slipper släpa dem med mig upp till Vasa, jag slipper till och med släpa ut dem till återvinningsrummet! Flyttandet blev ett litet snäpp enklare, och tjejen som ska flytta in efter mig lät glad över att plötsligt ha fixat halva möblemanget.
  3. Killen på K-järn som blandade färg åt mig överraskade genom att säga att det borde räcka med en strykning vitt på väggarna. Plötsligt började även målningsprojektet kännas ett snäpp lättare.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One comment

  1. Hej hej!
    Jag ber om ursäkt om min recension sabbade din lyssning. Jag tyckte det var så självklart redan från början att han hade dött =)



Kommentera

