h1

Dags att släppa loss kaoset på allvar

augusti 28, 2008

Flyttkaoset har ju förföljt mig genom sommaren, fast ofta i något nedbantad form. Ibland bara i form av den irritation som uppstår när man inser att det man just för ögonblicket behöver befinner sig på någon av de andra två platser där man också kan sägas bo.

Men imorgon är det dags på riktigt. Då kör vi ner till Åbo och öppnar Pandoras flyttlåda. I de stunder när jag undrar hur jag ska klara av det kaos som jag håller på att släppa löst försöker jag fokusera på detaljerna – som att nästa gång jag duschar i min lägenhet kommer jag att kunna använda en gummiraka för att dra bort vattnet från golvet, och som att det är sista natten jag sover i brorsans avlagda barnsäng. Snart, snart, snart får jag klättra i säng igen – och dessutom fortfarande ha taket högt ovanför mig.

Andra bloggar om: ,

One comment

  1. En fördel med att klara sig utan en sak under en tid, är att man får bra argument för att göra sig av med det. Man samlar ju ändå bara på sig alldeles för mycket saker.



Kommentera

