h1

Lägesrapport:

augusti 31, 2008

Sju år av mitt liv packades i lådor och kördes norrut igår natt. Att lämna Åbo var mindre sorgligt än jag väntat mig, kanske mest för att jag verkligen kände att jag absolut inte vill bo i min åbolägenhet längre. Fast visst blev jag lite ledsen när vi körde in i Åbo i fredags, när jag kände igen bussarna, såg Domkyrkans torn sticka upp och såg åkrarna bölja ner mot åstranden i ljuvliga gupp som man inte skådar i den här delen av landet.
Nu är var sak väldigt långt från att vara på sin plats, men åtminstone i rätt bostad. Bostaden krympte för övrigt märkbart när loftsängen kom på plats och jag har fortfarande inte löst frågan om var jag ska placera stegen (Någon som har repstege till loftsängen och kan komma med ett något mer positivt uttalande än mina skeptiska flyttmedhjälpare?), men det ska bli åh så skönt att få sova i min egen säng i min egen lägenhet trots massivt lådkaos.

Mindre skönt är det att en av mina gulrandiga ovänner hittade in för tio minuter sedan. Dags att starta operation ilskna utrop och mörda, mörda, mörda igen.

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer

  1. Spännande med flytt – jag längtar grymt mycket till vår flytt, två månader kvar idag!

    Men du, jag har missat vart du är på väg? Var ska du bo och vad ska du göra?


  2. Helena: Jag har flyttat upp till Vasa, som egentligen är min tidigare hemstad – bara det att jag aldrig har bott inne i stan tidigare, utan på landet utanför. Tanken är att jag ska distans-studera på deltid och jobba, men exakt med vad jag kommer att jobba vet jag inte än.


  3. Lycka till! Skönt att ha alla pinaler samlade – även om det säkert är en del att snubbla över ett tag… Men jag känner igen det där med att lämna Åbo, blir lite ledsen när jag lämnar stan jag också, fast det är över tre år sen jag flyttade! Men så är jag ju också ganska sentimental av mig. Med vissa saker. Städer till exempel.


  4. Såg loftsängen genom fönstret igårkväll, tänkte titta in och se hur det artat sig, men ingen var hemma trots att paketbilen stod utanför. Lycka till i kaoset!


  5. Malinjohanna: Antar att du hade vägarna förbi just när vi var och åt pizza, för att styrka oss efter inbärning av alla lådor samt hopskruvning av säng och två bokhyllor.



Kommentera

