h1

Jukeboxen i mitt huvud

september 3, 2008

Jag har ju alltid haft känslan av att jag jämt har musik i huvudet om jag inte måste koncentrera mig väldigt mycket på något annat, och igår fick jag för mig att jämsides med uppackandet av flyttlådorna föra bok över vilka låtar som spelas i min inre jukebox under en dag.
Listan är naturligtvis inte komplett, det finns garanterat låtar jag glömt att skriva upp – i synnerhet från den dryga timme som jag ägnade åt att strosa runt på biblioteket (ah, detta under av ordning i min annars så oordnade värld!) och handla mat, utan penna i handen. Det lustigaste med listan, bortsett från julsången, är nog att början av dagen var övervägande svensk, medan den senare blev allt mera engelsk. Och ja, även instrumentalmusik förekom.

Var blev ni av? (I Monica Zetterlunds version)
När det lider mot jul
Plötsligt så flyger min själ (Rebecka Törnqvist)
The Botten is nådd
Annie’s Song
Never Let it Go (ja, just schlagerdängan med… Afrodite? Hette de så?)
Min bror och jag (Pontus och amerikanarnas söta låt)
Regn i Rio (Lisa Nilsson)
Hunger (Nicolai Dunger – detta är också den tveklöst mest frekvent förekommande låten under dagen)
Gånglek från Älvdalen
(I Jan Johanssons fina version)
I Got Life (som Nina Simone sjunger den)
Too Many People
(Unkle Bob)
Don’t Look Back in Anger (Oasis)
Kiss the Rain (visst hette hon Billie, hon som hade en hit med den här låten sommaren 1997?)
Radio Song
(R.E.M.)
A Sorta Fairytale (Tori Amos)
Pilgrimssång (som vi brukade sjunga den med kören)

Minst 17 olika låtar under en dag, alltså. Hur många kommer ni upp i? 😉

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer

  1. Sa manga latar som jag glomt bort som kom tillbaka till mig nu. Underbart!


  2. Aw, pilgrimssång… Saaaaknar dej i kören Erika! Ska ringa dig en kväll då jag inte har tio hissasidor att skriva. Eller förresten, läser du din abo-mail? Sku vara kul att ”skriva brev”!:) Stor kram från iskalla Åbo i alla fall.


  3. Josefin den fina: Åh, jag saknar er också. Ännu mer efter att ha fått höra av B vad ni har för godbit på den nya repertoaren…
    Jodå, min abo-mail läses fortfarande, så skriv på du bara – eller ring när du hinner! Njut av körsjungandet – själv är jag fortfarande körlös…


  4. […] hade Ut mot ett hav spelandes i huvudet (jag har sagt det förr och jag säger det igen – den inre jukeboxen är oerhört fascinerande!). Där och då slog det mig – Kristina från Duvemåla. Nej, jag […]



Kommentera

