h1

allt annat än sysslolös

september 8, 2008

Annars skulle jag ju kunna använda kökets svarta tavla för att-göra-listor, men dessvärre pågår där en dialog mellan två personer som inte bor i den här lägenheten, och jag är förbjuden att blanda mig i. (På tal om personer som bor och inte bor i den här lägenheten har jag två nätter i rad drömt förvirrande drömmar om att jag visst inte alls får bo ensam här, utan att jag ska dela kök och badrum med andra personer. Post-traumatiskt stressymptom efter att äntligen för alltid ha sluppit cellbostadshelvetet efter sju långa år, skulle jag tippa.)

Nåväl. Eftersom helgen är över är det dags att blir lite produktiv igen. Saker som borde tas itu med idag:

  • vattna grannens blommor
  • städa badrummet
  • börja läsa lyrik inför recension
  • hämta nyanlända recensionsböcker från redaktionen (helst efter att jag faktiskt har gjort något seriöst åt läsningen av boken i föregående punkt)
  • kolla möjligheten att få jobb av en tidigare arbetsgivare
  • handla mat och skohorn (gärna i kombination med bokhämtandet)
  • lämna in diverse böcker och skivor till biblioteket (se föregående punkt)
  • åstadkomma mat i någon form, sannolikt linssoppa.

(Den här textmängden skulle för övrigt aldrig ha fått plats på kökets svarta tavla.)

Andra bloggar om:

Kommentera

