h1

Landet vs stan

september 16, 2008

Första jobbdagen på länge och hjälp så utmattande det är att jobba när man inte är van. Dessutom inte ens på ett ställe där jag varit tidigare, utan på helt nytt ställe i för mig tämligen obekant by och i den där branschen som jag trodde att jag lämnat för gott när maj tog slut i år. Tydligen inte. Men om det är kris och de behöver en vikarie och man får lite inkomster, så…

Berätta för mig – är det bara en tillfällighet, eller var dagens upplevelser faktiskt en bekräftelse på min fördom om att det är lättare att ha att göra med landsbygdsungar än med stadsbarn? (Note to self: Om jag någonsin får avkommor ska de fostras långt från asfaltsdjungeln.)

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer

  1. Jag har flyttat. Välkommen!


  2. Haha, ja, det är faktiskt min högst ovetenskapliga erfarenhet också!


  3. Hur länge har jag på mig för att inte mina ungar ska bli fördärvade? Vore bra att veta, skulle underlätta planeringen på längre sikt. 😉


  4. MalinJohanna: Det där går utanför min kompetens… Du vet väl att det är en helt annan sak att konstatera att skadan är skedd än att identifiera ögonblicket när vändningen kom… 🙂



Kommentera

