h1

Problemlösning

september 23, 2008

Där jag ser ett badrum som inte kan inrymma en tvättmaskin* ser min bror ett badrum som har tillräckligt mycket yta för att man på något kreativt sätt ska kunna få till en lösning som gör att man kan klämma in och flytta runt tvättmaskinen och börjar omedelbart prata om socklar med hjul under.

Hörni, potentiella arbetsgivare: Fråga mig bara, jag kan intyga att han är problemlösare ut i fingerspetsarna.

*Det här med tvättmaskiner och badrum har blivit en intensiv hangup. Varför måste så många badrum vara så tvättmaskinsfientliga? I synnerhet de badrum som min tvättmaskin potentiellt kunde stå i. Och nej, det är inte jag som ska flytta, men om brodern hittar en lägenhet hyfsat nära min med utrymme för tvättmaskin får han ta den, och jag får komma dit och tvätta.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer

  1. Det finns tvättmaskiner, och så finns det tvättmaskiner som är avsedda för badrum. De senare är antingen mycket små, eller toppmatade maskiner som är smalare och högre.


  2. … Sedan finns det badrum som inte är avsedda för tvättmaskiner, och då hjälper det inte ens att man har en tvättmaskin som är avsedd för badrum.



Kommentera

