h1

(går)dagens i-landsproblem IV

oktober 4, 2008

Igår befann jag mig i bil med brorsan under drygt två timmar av dagen. Jag hade glömt bort att bilen vi skulle använda inte är lika välutrustad som brorsans bil. I klartext: Det fanns ingen USB-port på bilstereon, och jag hade inte kommit ihåg det innan jag lämnade min lägenhet och mina skivhyllor. Alltså var vi utlämnade åt Radio X3m under hela resan. (För att den är på svenska och reklamfri och inte lika pensionärsmässig som Vega.) Jag kan tala om för er att det var ganska bittert. Den första riktigt lyssningsvärda låten spelades när vi nådde södra Närpes. Misär-känslan förstärktes förstås av att jag kvällen före avfärd lyssnat på 1 timme P3 Populär som innehöll tre låtfynd – tidigare nämnda Human med The Killers, Anna Ternheims nya (fast varför måste hon likt alla andra plötsligt låta så discoinfluerad?) och intressant soloprojekt av Jocke Berg. P3 kan ju. Hur kan det vara så svårt, X3m? Va? Hur?? Prata mindre (strunt) och spela bättre musik. Ska det vara så svårt?

Nästa gång tror jag att vi måste lyssna på finsk radio, det hjälps inte. Eller ta en annan bil.

Andra bloggar om: , , , ,

One comment

  1. Eller skaffa en MP3-spelare med FM-sändare. Visst är Vega hopplös 90% av dygnet, men under 10% av tiden har de i alla fall några få bra program.



Kommentera

