h1

smaker och dofter

oktober 22, 2008

Det doftade lite pizzeria-aktigt igår kväll när jag kom in i min lägenhet igen efter att ah vattnat orkidéer åt grannen. Måste ha varit oreganon i linssoppan.
Linssoppan i mitt kök är sig aldrig lik från gång till gång. Under en period i början av hösten blandade jag utr linserna med sojakross. Det fick sin början när nivån i linsburken plötsligt var lägre än väntat, och soppan redan var halvfärdig. De två senaste gångerna har soppan lagats utan sojakross, och igår testade jag för första gången att slänga i en bit finhackad rotselleri – ekolådornas varierande och ofta lite oväntade innehåll kräver ett visst mått av kreativitet. Jag trodde egentligen inte att jag tyckte om rotselleri, men i det här fallet gick det riktigt bra. om det sedan berodde på mängden eller på att mitt smaksinne vuxit till sig vet jag inte. Lite som med jasminteet för ett tag sedan.

Andra bloggar om: ,

Kommentera

