h1

Ingens lilla vän

november 5, 2008

Jag blir lilla-vän:ad idag för att jag är aningen – men med all anledning – upprörd. Varpå jag förstås blir ännu mera upprörd (vilken individ med någorlunda hyfsad självbild blir inte det egentligen?), men på ett annat sätt, mera tyst sjudande och inte så utåtriktat. Det spelar ingen roll att personen aldrig sa orden ”lilla vän”, det behövdes inte. Det hördes minsann ändå.
Det här påminner mig än en gång om att jag behöver få jobba i ett sammanhang där jag tas på allvar och ges ansvar och förtroende. För jag är inte, och kommer aldrig att bli, någon liten vän åt mina överordnade. Om de tror det lär de bli besvikna, och jag lär förlora ännu fler illusioner.

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

