h1

Idag…

november 6, 2008

… hör jag den nybildade isen ha alldeles nya ljud för sig när jag cyklar hem i solnedgångsljus.
… har jag vådlig träningsvärk i överarmarna. Dagen efter yogan – knappt märkbar. Två dagar efteråt – omöjlig att utestänga.
… lyssnar jag på Tori Amos’ samlingsskiva Tales of a Librarian strax efter att jag läst Marias klassificeringstext, och saker och ting sammanfaller på ett ytterst fascinerande sätt. (Tales of a Librarian är på många sätt genial, i synnerhet texthäftet. När såg vi senast låttexterna till ett album arrangerade enligt klassifikationsordning? Lysande.)
… Hetsskriver jag en första början på en recension – 2500 tecken på tio minuter. Obearbetat förstås, men jag vet av erfarenhet att mina hetstexter brukar innehålla mycket användbart. Och det är så underbart skönt att få skriva, och att få göra det med flyt.
… har jag två dagars disk att ta itu med, och sovtider som motarbetar all denna min hastigt uppkomna kvällsenergi och dito eufori.

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

