h1

vintervandring

november 20, 2008

Det är vinterkallt när jag slutar jobba, himlen djupnar i blått och näshåren fryser ihop när jag andas. Sedan sitter jag i buss som tar omvägar till centrum, och själv tar jag omvägar hem för att köpa mjölk och bananer. Försöker hoppfullt handla på Sale och K-extra, men får bittert erfara att omväg till ”min” Siwa krävs för att jag ska få de enda tänkbara bananerna (rättvisemärkta) och den enda möjliga mjölken (ekologisk lättmjölk). Man kan ta det som en marknadsundersökning av liten storlek.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

