h1

Ny Ternheim

november 26, 2008

Bär hem välfyllt skivpaket idag, ett paket som varit så länge på väg att jag glömt bort detaljerna i innehållet. Sitter och fröjdas medan jag packar upp det – åh men titta, det fanns ju Tori Amos på julskivan också, och jomenjustdet, jag beställde ju Regina Spektors Soviet Kitsch också. Någon fördel ska det ju finnas även med långsam postgång. Om jag hade varit lite mera förnuftig hade jag låtit paketet ligga till sig två dagar till på posten för att kunna hämta det efter veckans sista jobbdag med tre hela lediga dagar framför mig när jag kan ägna massor av tid åt att ligga på soffan och lyssna på musik. Nu får jag gå runt på jobbet och längta efter att få lyssna på all ny musik…

Nyast av allt är Anna Ternheims Leaving on a Mayday. Är mitt uppe i första lyssningen och det är lite nerväst det här, så annorlunda jämfört med de tidigare. Är försiktigt positiv, men måste lyssna in mig mera innan jag vet var jag egentligen står. Anna Ternheim är en av väldigt få artister vars nya album jag glatt köper till fullpris medan de är riktigt färska, och dessutom numera alltid limited edition-versionen. Dithän får hon mig, Anna, eftersom hennes musik alltid brukar hålla sådan nivå att det är värt det. Nu ligger boxen bredvid tangentbordet och luktar precis som bitarna i Carcassonne-spelet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer

  1. Kan även rekommendera Regina Spektors skiva ”Begin to Hope”, ifall du inte redan har den!


  2. Jag utmanar dig förresten på min blogg. Läs mer här: http://camillasboklada.wordpress.com/2008/11/29/en-utmaning-om-atta/


  3. Camilla: Begin to Hope har jag lyssnat på så många gånger att det är ett litet underverk att jag fortfarande tycker så oerhört mycket om den som jag gör. 🙂 I hopp om att hitta mer i samma stil har jag alltså beställt Soviet Kitsch, men föll inte direkt pladask för den vid första lyssningen. Få se vad som händer…


  4. Regina Spektor är BRA! Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa Soviet Kitsch, men de låtar jag hittar på youtube från den skivan är bra, så det lutar hittills åt ett köp..



Kommentera

