h1

Mörkret, igen.

december 10, 2008

Om förra veckan inte var en bra vecka för bussresor är den här veckan ingen bra vecka för bloggande. För skrivande över huvud taget. Jag skyller det här också på vintermörkret. Även om jag inte jobbade så här mycket förra året gapar pappersdagboken från början av december 2007 ändå tom. Jag tror att all extra energi den här tiden på året går åt till att hålla ihop och överleva. Jag skulle helst bara läsa utan att formulera mig just nu. Lyssna på ofantliga mängder musik*. Äta choklad. Inte gå till jobbet. Inte vara nyttig. Mindre än två veckor tills mörkret når sin höjdpunkt, och sedan reser vi mot ljuset igen, sakta men säkert. Egentligen kan jag knappt bärga mig, men jag är för trött för att bli exalterad.

Borde dessutom samla kloka ord och välformulerade tankar om en läsupplevelse, så att de kan gå i tryck imorgon kväll. Jag har glott på det där dokumentet i tre kvällars tid, och begriper inte när det blev sådär svårt. Allt spretar åt olika håll, och jag får ingen styrsel på texten och tankarna. Måste. Vara. Mörkret. Och det gör mig så uppgiven att inte ens längre vara bra på det jag egentligen vet att jag gör helst.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

