h1

Flyttröror, gamla och nya

december 18, 2008

Bloggar får inte slut på skrivutrymme. Det får däremot vanliga dagböcker i pappersform, och det är just en dylik situation som är under uppseglande i min nuvarande grönmönstrande. För att undvika problem i den här sortens situationer har jag genom åren flitigt köpt hårdpärmade anteckningsmönster och lagt upp ett litet lager. Bara det att jag omöjligt kan hitta dem nu. Tre gånger har jag rotat runt i skåpet på skrivbordets vänstra sida, där de av tradition brukar finnas, och varje gång blir jag lika frustrerad över att de sedan jag flyttade i somras uppenbarligen finns någon helt annanstans.

Om ett fåtal veckor ska jag flytta igen. Röran efter den senaste flytten har uppenbarligen inte lagt sig helt och hållet ännu, och frågan är vad som händer när man utökar resterna av den gamla flyttröra med en alldeles ny sådan. kommer mina försvunna prylar att dyka upp igen? Kommer andra prylar att försvinna istället – och: När januari är över, kommer mitt boende att vara på dagens nivå av kaos, eller kommer en förändring av kaosgraden att ha inträffat?

Jag tröstar mig med att jag förrförra helgen lyckades hitta min försvunna elljusstake, och att jag förra helgen hittade kamerans batteriladdare. Den senare har jag knappast använt sedan slutet av sommaren, för så tragiskt lite har jag fotat de senaste månaderna.

(Nu springer de där ungarna förbi på andra sidan fönstret igen. Jag längtar uppåt, bort från markkontakt och insyn. Hararna kommer jag att sakna, men definitivt inte ungarna.)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

